In Ondernemen

Vandaag hoop ik jullie wat meer informatie te geven over loyaliteit. Niets is namelijk belangrijker wanneer je een goede relatie wil opbouwen en wil behouden met je klanten. Maar hoe bind je een klant en zorg je ervoor dat hij steeds weer terugkomt met een glimlach? Wel daar zijn verschillende methodes voor en die doe ik graag voor je uit de doeken.

De klantenkaart

Als je een klant aan je wil binden, dan moet je er voor zorgen dat hij voordeel kan halen uit meerdere aankopen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door een klantenkaart te laten maken. Hiermee kun je korting geven na het spenderen van een bepaald bedrag. Doordat de klant een klantenkaart op zak heeft, zal hij de naam en het logo van je bedrijf ook vaker zien en dus sneller onthouden. Een klant die voordeel kan slaan uit zijn bezoek, zal al snel een loyale klant worden.

Pro-activiteit

Zorg ervoor dat je weet wat je klant wil aanschaffen, nog voor hij dat zelf weet! Leer je klant kennen en noteer alle informatie in een korte klantenfiche. Zodoende krijg je een goed beeld van wat de wensen zijn van je klant en kun je hem informeren wanneer nodig. Is er een nieuw model verschenen van een product dat hij vorig jaar bij je heeft gekocht? Bel hem even op en vertel hem over de voordelen. Een klant die geïnformeerd wordt, is een klant die blijft.

Sociale media

Iedereen zit tegenwoordig op de sociale media en dus ook het merendeel van je klanten. Hier kun je nieuwe producten promoten en allerlei nuttige tips delen met de wereld. Wees vooral niet te formeel en hou de sfeer luchtig. Je kunt hier ook input vragen aan je klanten. Vergeet zeker niet om te reageren op wat de klant zegt en vraagt. Een klant die voelt dat er naar hem wordt geluisterd, zal een goed gevoel krijgen en het vertrouwen met je bedrijf zal groeien.

Less is more

Hou de opbouw van je website erg eenvoudig. Elke klik die een klant moet maken om te vinden wat hij zoekt, is een klik te veel. Mensen zijn gemakzuchtige wezens en dus kiezen we steeds de meest eenvoudige weg naar ons doel. Toon ook steeds zoveel mogelijk foto’s van het product dat je aanbiedt en hou je informatie steeds compleet maar bondig.

Klantenservice

Zorg ervoor dat je klantenservice goed bereikbaar is en de klant steeds vriendelijk te woord staat. Loyaliteit kun je alleen maar laten groeien wanneer het klantcontact optimaal verloopt. Door de klant goed aan te voelen en professionele antwoorden te voorzien, zal de band tussen jullie erg snel versterken. Wees voorbereid op wat de klant allemaal kan vragen en zorg ervoor dat je steeds een gepast antwoord hebt klaarstaan. Wees ook niet bang om de klant een voucher te geven wanneer het even fout gaat. Een begrepen klant zal sneller promotie voor je maken bij vrienden en familie.

Zo, dat waren de tips die ik met jullie wilde delen. Blijf werken aan deze punten en voor je het weet heb je een hele groep klanten aan je verbonden. Heb je zelf nog tips dan mag je deze natuurlijk altijd met me delen!

Bron: Softwaremagazine.nl

 

Recente berichten
Contact Us

We're not around right now. But you can send us an email and we'll get back to you, asap.

Start met typen en druk op Enter om te zoeken